1) Διαχείριση άγχους

Το άγχος αποτελεί κακό σύμμαχο καθώς μπλοκάρει το μυαλό μας και δυσχεραίνει το έργο μας στο να δείξουμε τις ικανότητές μας.
Συμβουλή: αποβάλουμε από το μυαλό μας ότι βρισκόμαστε στη σχολή οδηγών μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα και εξεταζόμαστε. Σκεφτόμαστε ότι απλά πάμε μια βόλτα τους επιβάτες με ασφάλεια και κυρίως πρέπει να αποβάλλουμε το ότι μας αξιολογούν. Πρέπει να πείσουμε τον εαυτό μας ότι είμαστε πολύ καλά εκπαιδευμένοι και να δείχνουμε στους υπόλοιπους πως γίνονται σωστά οι δοκιμασίες . Αυτή είναι η καλύτερη συμβουλή που δίνουν στους υποψήφιους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών και από προσωπική εμπειρία η πιο χρήσιμη, υιοθετήστε τη.

2) Σωστές και ολοκληρωμένες απαντήσεις.

α/ Απαραίτητα πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε το φρένο: με αναμμένο κινητήρα πιέζουμε τον ποδομοχλό της πέδησης, υποχωρεί και προοδευτικά παρουσιάζει αντίσταση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει επαναφορά του ποδομοχλού στην αρχική του θέση υπάρχει πρόβλημα και ειδοποιούμε οδική βοήθεια. Με τον ίδιο τρόπο αντιδρούμε και στην περίπτωση που ο ποδομοχλός υποχωρεί μέχρι το δάπεδο.

β/ Τα απαραίτητα έγγραφα που πρέπει να έχουμε μαζί μας κατά την οδήγηση είναι η άδεια οδήγησης(δίπλωμα), η άδεια κυκλοφορίας, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, το κτεο, η κάρτα καυσαερίων και τα τέλη κυκλοφορίας.

γ/ Η πίεση στα ελαστικά πρέπει να είναι όση ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και να ελέγχεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα.

δ/ Προσοχή, να σιγουρευτούμε ότι έχουμε νεκρά στο κιβώτιο πριν θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα.

ε/ Το κόκκινο θαυμαστικό μέσα σε κύκλο σημαίνει ότι είναι δεμένο το χειρόφρενο και σε περίπτωση που ανάψει ενώ οδηγούμε έχουμε βλάβη στα φρένα.

στ/ Υγρά στα φρένα δεν συμπληρώνουμε ΠΟΤΕ.

ζ/ Οι γραμμές στο πίσω τζάμι είναι αντίστασης για να ξεθολώνει τον χειμώνα.

η/ Προσοχή, πριν ξεκινήσουμε πρέπει να απ’ ασφαλίσουμε το χειρόφρενο.

θ/ Απαραίτητα πριν ξεκινήσουμε πρέπει να ανάψουμε φλας και να ελέγξουμε γυρνώντας καλά το κεφάλι μας πίσω και να ελέγξουμε τη νεκρή γωνία.

ι/ Προσοχή στις προτεραιότητες όταν ξεκινάμε από θέση στάθμευσης, σε καμία περίπτωση δεν έχουμε προτεραιότητα.

κ/ Στις διασταυρώσεις χωρίς σήμανση έχει πάντα προτεραιότητα το όχημα που έρχεται από δεξιά.

λ/ Ο πεζός έχει πάντοτε προτεραιότητα και οφείλουμε να κρατάμε πλευρική απόσταση 1 μέτρο.

μ/ Στο στοπ ακινητοποιούμαι εντελώς και δίνουμε προτεραιότητα.

ν/ Κινούμαστε πάντα στη δεξιά πλευρά του δρόμου και για αυτό το λόγο οι δεξιές μας στροφές είναι κλειστές ενώ οι αριστερές ανοιχτές, είσοδος στο αντίθετο ρεύμα είναι απόρριψη.
ξ/ Όταν κάνουμε στάση για παρκάρισμα η οπισθογωνία σε καμία περίπτωση Χρησιμοποιούμαι το ανάλογο φλας προς τη κατεύθυνση που σταματάμε.

ο/ Όταν εκτελούμαι οπισθογωνία σε καμία περίπτωση δεν έχουμε προτεραιότητα.

Εάν προσέξουμε όλα τα παραπάνω η επιτυχία είναι στο χέρι μας.